Perkataan OMG!!

aku bce artikel ni dkat majalah wanita keluaran bulan April..majalah ni aku pinjam dkt seorg S/U...hihihihihi nme die kak mun..kak mun ni suke beli majalah sbb die rajin membace..almaklum la S/U sti la suke membce..aku jew yg malas nk membace...kecik2 soh rajin bce buku x nk..asik men2 jew..ni la akibat yer!!! HAHAHAHAHAHAHAH tp x taw la tetibe aku nmpk majalah ni tertarik plak..tu yg aku pinjam dgn kak mun...Thankz yer kak mun bg pinjam dkt sy !! hihihihih

OK2 cter yer...dlu aku x taw pun Hukumyer menyebut OMG= "OH! MY GOD"...Aku sebut jew lerr...ble aku selak2 dlm majalah wanita ni..aku ternampk la hukum menyebut yer...jdi aku nk share dgn korg ok!

"Ermnn kalau diterjemahkan maksud OMG maknaya "Ooo Ya Allah...Sebagai seorg muslim dituntut supaya sentiasa mengingati Allah. Dalam Sepotong ayat Allah s.w.t berfirman "Tidakkah dengan mengingati Tuhan menjadi tenang". Justeru, untuk hidup tenang basahkanlah lidah dengan selalu menyebut kalimah Allah. Kalimah God sama sekali tidak boleh diterjemah sebagai Allah. Dari segi bahasa God hanyalah Tuhan. Dalam Bahasa Arab Tuhan ialah Rab. Perkataan Tuhan boleh dikata jamakkan dan ada jantina seperti Gods dan Goddess. Berbeza dengan kalimah Allah, ia mengandungi makna tauhid di dalamnya. Tiada dua atau tiga hanyalah Esa dan Satu.Sebagai umat islam haruslah menyebut ya Allah kerana maknanya berbeza dengan Oh my god."


Begitu la cerita yer...sebelum ni ak mmg x taw hukum yer..skrg bru la aku taw..rupe2 yer x sme mksud...jdi skrg kite dh taw hukum yer kalo blh di elak2 kn ky..hihihih

Hargai Nyawa Anda..

Hari ni ak msuk keje lambat..semua di sbbkn kesesakan lalulintas yg berlaku di highway max..dgn jln sungai besi...aduh!! aku dh gerak awal..dh kuar kol7 taw..ble msuk jew highway max tetibe jem..aduh!! dh stuck dkt sini..confirm thumbprint aku kol9..elok2 3line jdi 1 line...yg geram yer bg MEREKA2 yg lalu laluan kecemasan blh plak selit2..org yg dkt line tgh dgn kanan terpksa tggu lmeee....!!espcly aku la..geram kot!!! 1 jam 1/2 kot aku dkt situ...8.30am bru aku dpt melepasi kesesakan tu..x bertimbang rase kottt dorg yg memotong ni..!!geram taw..


Rupe2 yer di sebalik kesesakan lalulintas tu sbnr yer berlaku kemalangan dkt perhentian rehat highway max...Ptot laaaa jem...siap ada bomba dtg..aku pun pelik npe la smpai ada bomba dtg kn??? sampai aku keluarkn pale aku kot sbb nk tgk ape yg berlaku dkt dpn tu taw..huhuhuhu...rupe2 yer kereta tu terbakar..mgkin die x dpt kawal kenderaan hingga menyebabkan kemalangan tersebut berlaku....semasa aku lalu di sebelah kemalangan tersebut mayat yer msih belum di angkat..nsib dorg tutup mayat tu..kalo x..x tido mlm la aku..huhuhu almaklum la..aku ni penakut skit...hihihi=) semasa aku lalu di sebelah kemalangan tersebut cpt2 la aku mengucap "SubhanaALLAH"...& aku pun mule lerr bwk perlhn..hihihi smpai ke KMKL aku bwk 70-80 jew taw..slow glerr kot...tp dlm2 kesesakan lalulitas ada jugak yg selfish!! dh la 1 line x slh kot klo korg bg kerjesama..huh? masing2 nk memotong..
Ini hy la gambar contoh sahaja..

Negara kite kn ada peraturan & keselamatan jalan raya..x slhkn kalau kite sebagai pengguna membawa kenderaan dgn mengikut peraturan dan Membawa kenderaan dgn berhemah kn lebih selamat...x kire la tmpt tu dkt highway ke ape ke x pyh la nk bwk laju2 sgt ky..jnji selamat sampai kn ???sape lagi nk sayang nyawa kite sindri kalo bukan kite sendri..betoi x korng??? Nasihat aku sblm kite gerak ape kate korg check dlu air bateri, tayar, minyak & sebagai yer sebelum kite memulakn perjalanan....langkah2 keselamatan tu penting taw sbb yer kite x taw ape akan jdi d tgh jln ti taw.....



ThumbPrint!!!!! (hy gmbr cth taw..pict real xde lerr..hihihihi)


Sampai opis kol9!!!! Ermn dh agak dh..confirm yer lmbt..tp x ley nk wat ape lerrr....kna la isi borg tunjuk sebab..huhuhuhu tp x hntr lg dkt EO..heheheheh hope die akan sign la...=)


kwn2...hati-hati la di jalan raya..pandu cermat jiwa pun selamat..& sayangi la nyawa anda ok!!=)

hepI Besday !!!

APRIL..cpt yer dh msuk bln4...x sngka pejam celik dh msuk bln4...dlm 4bln ni mcm2 perkra suke, duke, lara , daku yg berlku.. "EH2 ad ke daku ????...memandai jew tmbh..huhuhuhu"...w.pun byk prkre yg berlku serba sdkit ia dpt mematangkn pemikiran & mengajar diri kite utk menyelesaikan sesuatu mslh...OK2...kite nk share sdkit dlm bln4 ni ad makna sdkit sbb befday abah & 2 org kakak sy ...!! 3/4 befday kak ayu, 4/4 befday abah, 6/4 befday imah....semua dekat2 kn...so snng la nk sambut.... sempena befday abah, Kak yu & imah sy post lagu ni utk korg ok !!




SELAMAT HARI JADI ABAH, KAK YU & IMAH K !!! LUV U ALL !! MUUUUAAHXxx!!

Lagu - lagu yg sy suke !!

Ok Sebenar yer ada beberape lagu yg sy suke..if mlm sblm tidor ada mase skjp sy akan layan lagu2 tu...HUHUHUHUHHU bler dgr ley tgkap lentok laaa...(Jiwang plak mlm2 ni)hahhahahaha.... sy suke pun sbb lirik die mendalam..& sdp di dgr...Ok la sy share korg ok...Layanzzzzzz !!!!